Trobada d’inici de curs el 27 d’octubre als Carmelites

Il·lusió de caminar juntes i desig de formar-se. Aquestes són les intencions de les catequistes de l’arxiprestat que van trobar-se en una missa d’inici de curs el 27 d’octubre passat als Carmelites de Badalona. Durant el curs s’han previst altres espais comunitaris com una trobada de formació al segon trimestre i una trobada celebrativa a l’ermita de la Mare de Déu de l’Alegria de Tiana el tercer trimestre.

La formació, element clau dels catequistes, també estarà present a les XI Jornades Interdiocesanes de Formació de Catequistes que organitza el Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC). Aquest cop es realitzaran a Figueres els dies 16, 17 i 18 de novembre amb el tema “El desvetllament de la fe en la catequesi”.

Una altra novetat d’aquest curs ha estat l’adhesió al programa LifeTeen per part de la parròquia de Sant Josep i que han anomenat “Racó de fe”. Es tracta d’una catequesi especialment adreçada als adolescents impartida per catequistes joves, i que la coordinadora de catequesi arxiprestal, Montse Ortiz explicava en aquesta entrevista que vam publicar al Poble de Déu de juliol.

«És un mètode que prové d’EEUU, està dirigit a nois i noies que comprenen des de 1r de l’ESO fins a 2n de Batxillerat. Són sessions d’una hora dividida en quatre parts. Cada setmana es tracta un tema diferent, els nois i noies no saben en cap moment què es trobaran quan arribin a la sessió: el factor sorpresa fa que els joves arribin més il·lusionats. Cada sessió consta primer d’una introducció al tema, a continuació la proclamació o xerrada a càrrec del mossèn o catequista, després els joves participen activament i finalment la pregària», indicava la Montse.

Catequistes en marxa